Email Probleme
« am: 08.06.2008 18:59 Uhr »
Seit Donnerstag erreichen uns keine emails mehr. Domain ist visco-matratze.com. Was ist los?

*

Offline admin

  • *****
  • 6.364
  • Support Joomla100
    • Profil anzeigen
    • 100 Prozent Joomla-Hosting
Re: Email Probleme
« Antwort #1 am: 09.06.2008 01:10 Uhr »
Die Mail wegen Umzug vom Server ist angekommen? Die Mails laufen jetzt über eine neue IP, wobei die Umstellung bei den anderen Domains auf diesem Server soweit keine Probleme gemacht hat, die Mails kommen auch alle an.

Wie rufen Sie die Mails denn ab? Haben Sie schon mal einen Blick ins Webmail geworfen bzw. einige Testmails an die Adressen verschickt?
Vollkasko-Versicherung für Ihre Homepage?
https://www.joomla100.com/sicherheit/vollkasko-versicherung

Re: Email Probleme
« Antwort #2 am: 09.06.2008 08:44 Uhr »
I hope you don't mind a reply in English.

I did not receive an email about the Umzug. What is the address for the new IP? With this I will check the webmail.

I normally use Microsoft exchange server with Outlook to access the emails.

*

Offline driet

  • *
  • 734
  • Volle Kanne, Hoschi!
    • Profil anzeigen
Re: Email Probleme
« Antwort #3 am: 09.06.2008 08:57 Uhr »
Your domain runs on barney dot kundenserver42 dot de, the IP is 195dot93dot200dot189 actually. Compare this IP to your given FTP-IP, if they are equal, your webspace has not been moved yet.
Problemlösungswahrsager, Glaskugelmethode

*

Offline admin

  • *****
  • 6.364
  • Support Joomla100
    • Profil anzeigen
    • 100 Prozent Joomla-Hosting
Re: Email Probleme
« Antwort #4 am: 09.06.2008 09:58 Uhr »
Is it possible that you asked us to rout the MX-Record on the IP of your Exchange-Server? If this is the case, I need the Domain-Name, for which this configuration has been changed.
Vollkasko-Versicherung für Ihre Homepage?
https://www.joomla100.com/sicherheit/vollkasko-versicherung

Re: Email Probleme
« Antwort #5 am: 09.06.2008 10:04 Uhr »
No. I simply forward the emails to the exchange server which I set-up with webmail.

I've now checked the webmail at the new IP and here is the same problem - no new emails.

The only email that I have received is one that is generated from my own site - an order confirmation. So external emails are not working.

Do I have to change something following the move?


*

Offline admin

  • *****
  • 6.364
  • Support Joomla100
    • Profil anzeigen
    • 100 Prozent Joomla-Hosting
Re: Email Probleme
« Antwort #6 am: 09.06.2008 10:13 Uhr »
Did you open Webmail in your Confixx-Account? In which Mailbox the Mails should be in? Please send me the link to your confixx-login by private Message or Email to the support-address.
Vollkasko-Versicherung für Ihre Homepage?
https://www.joomla100.com/sicherheit/vollkasko-versicherung

Re: Email Probleme
« Antwort #7 am: 09.06.2008 11:44 Uhr »
Have sent the information to the support address.